torsdag 28 november 2013

Nyårslöfte? / New Year's resolution?

Det jag kommer att berätta nu är ingenting som jag är stolt över. Jag har hållit det hemligt för många (bara mina närmaste vänner o anhöriga visste….). Någon kunde kanske misstänka att….Jag har varit en rökare som många andra (inte storrökare). Jag började när jag var 12 år gammal för att därefter göra ett uppehåll. I årskurs åtta var det dags igen.
När jag var 23 år gammal blev jag gravid med mitt andra barn. Genast kom de här tankarna om att jag måste sluta att röka, men jag lyckades inte. Jag rökte genom hela graviditeten. Vad jag däremot gjorde var att trappa ner på nikotinet. Från början rökte jag Prince, därefter trappade jag ner till Marlboro, Blend extra, Blend ultra och till sist Blend ultima (nästan ingen nikotin alls). Efter ha dragit ner på nikotinhalten under hela graviditetstiden så gick jag slutligen över till inhalator (en smal sak som jag kunde ha mellan mina fingrar och den innehöll bara nikotin). Jag tog den när jag behövde den och till slut så glömde jag bort den d.v.s. jag hade inget behov av den. När min dotter kom till världen så var jag rökfri och det är jag än idag. Det är det bästa som jag har gjort att sluta o röka. Jag mår så mycket bättre. Jag har ingen hosta, får inte upp äckligt slem (det är känslan som jag hade, vidrigt...) m.m.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar