måndag 13 maj 2013

Snabb uppfattningsförmåga/ Quick perception

De kommer stunder här hemma då jag bara skakar på huvudet och funderar....Hur är det möjligt? Nog för att jag är reflekterande till en viss del, men min sambo tar priset. Vi kan titta på tv och han säger "Jag vet vem som åkte ut!!! Såg du inte byxbenet?"
När han får möte med en bil kan han säga "Han hade en headset på sig o.s.v." I helgen dök det åter igen upp situationer där jag undrade....
Till slut säger han till mig "Anledningen till att jag ser saker o ting eller har snabb uppfattningsförmåga beror nog på att jag har tävlat i motorcross i 10 år. Jag var tvungen att fatta snabba beslut på bara några sekunder....Vart ska jag köra o.s.v?
DET FÅR MIG ATT TÄNKA PÅ SPORTENS BETYDELSE. SPORTEN ÄR INTE BARA BRA FÖR KROPPEN UTAN ÄVEN FÖR HJÄRNAN.
Att ha i åtanke.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar