fredag 24 maj 2013

En bra pollensäsong/ A good pollen season

Jag har haft svår pollenallergi så länge jag kan minnas och när jag var yngre så var det hemskt....Jag kommer ihåg att hela mitt ansikte var svullet, problem med eksem m.m. Nu på äldre dagar har allergin blivit bättre (som jag ser det). Jag har blivit av med eksemen, men kan vissa år få andningsproblem m.m. (beroende på pollenhalter i luften).
Vid den här tiden på året (maj månad) brukar jag i princip vara däckad, utslagen, trött och får då ta till sprutor som komplement till medicinen. Men i nuläget så upplever jag inte dessa problem. Jag har lite känningar emellanåt men inget som jag lider av. Det känns konstigt att må bra när man inte är van vid det (för den här årstiden). Men som sagt var, det verkar som att vi har en bra pollensäsong i år.
Och till er andra som också är allergiska, så hoppas jag, att ni har lika skonsam säsong som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar