måndag 15 april 2013

Butiker läggs ner/ Shops closed down

Hade en diskussion i kväll där jag och en arbetskollega diskuterade butiker och alla dess nedläggningar. Hon frågade mig om jag hade lagt märke till det. Jag svarade att jag har läst om det i tidningarna, att butikerna ville satsa på längre öppettider för att locka till sig flera kunder (man har inte lika många besökare som förr). Jag sa till henne att en av anledningarna till att det har blivit så är internet, flera handlar via nätet.
Jag har faktiskt tänkt på detta en del genom åren när man går in i butiker o.s.v. Om man tänker tillbaka hur en butik såg ut förr och nu så tycker inte jag att de har genomgått några större förändringar (t.ex. en klädbutik). Med andra ord så finns det en hel kvar att göra.
Ett förslag från mig är att se över hur man arbetar t.ex. hämta inspiration någonstans....Att arbeta på ett sätt där man lockar till sig kunderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar