lördag 11 augusti 2012

Jönköping

Igår åkte vi till Jönköping för att hälsa på några vänner till min sambo. När vi kom, åt vi lunch och drack kaffe tillsammans innan vi åkte till Tabergstoppen för att spela äventyrsgolf. Det var roligt, lite annorlunda än vanlig minigolf. Sedan var det dags för fika igen, kaffe och blåbärspaj (nygräddad). Det var inte dumt.
Den här dagen som vi hade valt att åka till Jönköping så var det fest på stan (två dagar) med olika aktiviteter som uppträdanden, vollyboll, partytält, dans m.m. Vi beslutade därför att åka ner till stan en vända, titta lite på stånden m.m. Tyvärr fanns det inte så mycket att titta på. De flesta aktiviteterna hade redan varit och de få stånd som fanns uppsatta höll på att packa ihop. Så det blev endast en snabb visit på stan.
På kvällen spelades det WII (bowling). Vi hade fyra kontroller så jag valde att titta på, då jag tyckte att det var viktigare att sonen fick spela. Efter ha sett hur mina motspelare spelade så gjorde det ingenting att jag bara tittade på, den ena striken efter den andre avlöpte så......Jag är nog en dålig förlorare eller rättare sagt jag vet det.
Reflektioner ifrån våra samtal:
Rekommenderade julmarknader att åka på: Huseby och Kalmar slott julmarknad.
Dansställe att åka till: Björnholmen i Nässjö. Där finns det dansbandsmusik, diskotek och pub m.m att välja på.
Tapeter: Ekholms tapeter. Graffititapeter (till killar).
En julblogg att rekommendera: annasjul.blogspot.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar